راه‌اندازي آزمايشگاه الكتروفيزيولوژي ثبت پتانسيل‌هاي ميداني مغز در دانشگاه تبريز

آزمايشگاه الكتروفيزيولوژي ثبت پتانسيل‌هاي ميداني مغز با حمايت معاونت پژوهشي و مديريت امور فناوري دانشگاه تبريز راه اندازي شد.

 

 

به گزارش اداره كل روابط عمومي وزارت علوم به نقل از دانشگاه تبريز، رشته علوم شناختي، حدود دو دهه پيش با پذيرش دانشجو در مقطع دكتري در دانشكده علوم تربيتي و روان‌شناسي دانشگاه تبريز ايجاد شد و اين مركز آموزشي به لحاظ قدمت، دومين موسسه آموزشي مجري دوره دكتري در رشته علوم شناختي در سطح وزارتخانه علوم، تحقيقات و فناوري و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي است.

دكتر رحيم بدري گرگري، معاون پژوهشي دانشكده علوم تربيتي و روان‌شناسي با اعلام اين خبر گفت: آزمايشگاه الكتروفيزيولوژي حيواني ثبت پتانسيل هاي ميداني مغز با حمايت معاونت پژوهشي و مديريت امور فناوري دانشگاه تبريز و همچنين ستاد توسعه علوم و فن آوري‌هاي شناختي با هدف گسترش فعاليت‌هاي پژوهشي در زمينه مكانيسم‌هاي فرآيندهاي شناختي درسطح شبكه‌هاي مغزي و نيز توسعه متوازن مسيرهاي تحقيقاتي رشته علوم شناختي با استفاده از مطالعات پايه و كاربردي درمدل‌هاي حيواني درگروه علوم اعصاب شناختي، در دانشكده علوم تربيتي و روان شناسي در قالب آزمايشگاه همكار آزمايشگاه مركزي دانشگاه تبريز ايجاد و راه‌اندازي شد.

به گفته وي با فعاليت اين آزمايشگاه پژوهشي و بهره گيري از ابزارها و تجهيزات تخصصي، امكان جراحي، ثبت و تحريك الكتريكي همزمان از چندين ناحيه مغزي در اين مركز فراهم شده است.

دكتر بدري با بيان اينكه تمامي تجهيزات و دستگاه‌هاي نصب و مورد بهره برداري در اين آزمايشگاه توسط متخصصان داخلي طراحي، توليد و در آزمايشگاه نصب و راه اندازي شده است، اضافه كرد: رشته علوم شناختي، حدود دو دهه پيش با پذيرش دانشجو در مقطع دكتري در دانشكده علوم تربيتي و روان‌شناسي دانشگاه تبريز ايجاد شد و اين مركز آموزشي به لحاظ قدمت دومين موسسه آموزشي مجري دوره دكتري در رشته علوم شناختي در سطح وزارتخانه علوم، تحقيقات و فن آوري و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي است.

عضو هيات علمي دانشگاه تبريز خاطر نشان كرد: به منظور تربيت و تامين نيروهاي كارآمد و متخصص در حوزه علوم اعصاب و شناختي، دانشكده علوم تربيتي و روان شناسي اين دانشگاه در مقاطع ارشد و دكتري سالانه بطور متوسط ۳۳ دانشجو پذيرش دارد.

لينك خبر

لینک کوتاه مطلب لینک کوتاه مطلب