اطلاعيه شماره 6 آموزش مجازي توضيحاتي در خصوص جزئيات فني

ضمن تشكر از اساتيد و دانشجويان متعددي كه فعالانه از سامانه آموزش مجازي موسسه استقبال داشتند و با تشويق و همراهي همكاران آموزش و اساتيد، انرژي مثبت جهت ادامه فعاليت منتقل نمودند و همچنين تشكر از اساتيد و دانشجوياني كه ضمن بيان انتقادات و اشكالات سامانه، در جهت بهبود كيفيت اقدام نمودند، نظر شما را به مطالعه جزئياتي از اين فعاليت ها جلب مي نماييم:

بسمه تعالي

باسلام و احترام، ضمن تبريك اعياد شعبانيه علي‌الخصوص ولادت امام زمان (عج)، بدينوسيله پيام تشكر رياست و هيأت موسس موسسه آموزش عالي شانديز را به دانشجويان و اساتيد محترم در صبر و شكيبايي در استفاده از سامانه مجازي موسسه منتقل مي نماييم.

شرايط خاص به وجود آمده، تمام امور اجرايي جامعه را به طور جزئي و يا كلي درگير خود كرده و به مخاطره انداخته است و براي عبور سالم از اين گذر نياز به همكاري، مساعدت، دلسوزي و صبوري همه افراد جامعه علي الخصوص قشر تحصيل كرده و جامعه دانشگاهي كشور مي باشد.

موسسه آموزش عالي شانديز كمافي السابق خود را متعهد به رعايت دستورالعمل هاي واصله از وزارت علوم تحقيقات و فناوري مي داند. لذا در اينخصوص و بنا به وظيفه ذاتي خود به ادامه ارائه خدمات آموزشي از روش غير حضوري (مجازي) پرداخته و مي پردازد.

سامانه آموزش مجازي موسسه آموزش عالي شانديز از تاريخ 20 اسفند ماه 1398 راه اندازي گرديد. اين سامانه متشكل از دو بخش اصلي است:

1) بخش آنلاين: اين بخش شامل برگزاري كلاس آنلاين و امكانات داخل آن از جمله به اشتراك گذاري صدا و تصوير استاد و فضاي محاوره اي آنلاين بين استاد و دانشجويان و ضبط جلسات درسي است.

2) بخش آفلاين: اين بخش شامل صفحات مديريت كلاس، جزوات، فايل ها، فيلم ها، تالار گفتگو و پرسش و پاسخ، تمرين ها و امكانات تبادل اطلاعات، دفتر نمره و محتواي آموزشي غيرآنلاين است كه در انتقال مطالب درسي بسيار مفيد و سازنده بوده است.

بايد توجه داشت سامانه آموزش مجازي مستقر در بسياري از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي فقط از بخش آنلاين بهره مي برند كه به تنهايي نواقصي دارد از جمله عدم امكان ارائه محتواي درسي به صورت آفلاين، ارائه تمرين از سمت استاد و امكانات بخش شماره دو (كه در بالا توضيح داده شده است).

در هفته هاي پاياني اسفند ماه 1398، موسسه آموزش عالي شانديز نسبت به نصب و راه اندازي سامانه آموزش مجازي مجهز به هر دو بخش آفلاين و آنلاين اقدام نمود. اين تصميم به اين دليل اخذ شد كه بيشترين قابليت و امكانات جهت ادامه فعاليت هاي آموزشي به اساتيد و دانشجويان ارائه شود.

در هفته جاري سامانه آموزش مجازي موسسه مورد استقبال و استفاده دانشجويان و اساتيد موسسه قرار گرفت. از اينرو و باتوجه به بسترهاي ارتباطي و اينترنتي موجود در كشور و افزايش ترافيك عبوري از سرورهاي سامانه آموزش مجازي موسسه، در ساعاتي از روزها با افت سرعت و عدم امكان استفاده از كلاس هاي آنلاين مواجه شديم. از اينرو باتوجه به دريافت بازخوردها و نظرات دانشجويان محترم و اساتيد گرامي،تصميم بر ارتقاي بستر سخت افزاري سامانه گرفته شد. با پيگيري هاي مجدانه همكاران موسسه در معاونت آموزشي، پژوهشي و فناوري و كارشناسان واحد انفورماتيك، ارتقاي سخت افزاري سامانه انجام گرفته و اميدبخدا طي دو روز آينده انتقال سامانه به بستر جديد به اتمام خواهد رسيد و از ابتداي هفته آينده قابل بهره برداري خواهد بود. در اين رابطه اطلاعيه هاي بعدي از طريق وب سايت موسسه اعلام خواهد شد.

به منظور ادامه پاسخگويي به شما دانشجويان گرامي، از ابتداي دوره تعطيلي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي، باتوجه به امكانات پيشرفته سيستم تلفني موسسه، تمامي شماره هاي داخلي اداره آموزش موسسه همچنان آماده پاسخگويي مي باشد و طي روزهاي گذشته حجم بسيار زيادي از تماس هاي تلفني پاسخ داده شده است. در اين شرايط باتوجه به مشغول بودن تلفن داخلي كارشناسان آموزش در بسياري از زمان هاي طول روز (حتي تا پايان شب)، بسياري از تماس ها به ناچار در صف پاسخگويي قرار مي گرفت و از اينرو استدعا داريم در صورت تماس، با سعه صبر در انتظار پاسخ كارشناسان آموزش باشيد.

در پايان به استحضار شما دانشجومي رساند: همواره انتقادات سازنده شما دانشجويان گرامي از بهترين رهنمودها در توسعه و پيشرفت ارائه خدمات آموزشي اين موسسه و پرسنل سخت كوش آن بوده و خواهد بود.

لینک کوتاه مطلب لینک کوتاه مطلب